Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 58
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
potrošačka prava

Mimica: Došao je trenutak za zaštitu potrošača od banaka

mimica
Sanjin Strukic/PIXSELL
21.10.2013.
u 11:24

Krajem siječnja Komisija će dijagnosticirati stanje, a onda bi trebala uputiti direktivu za promjenom zakona

Došao je trenutak za zaštitu potrošača od banaka, istaknuo je Neven Mimica (60), europski povjerenik za zaštitu potrošača, u posjetu Madridu gdje tisuće građana optužuju banke za krizu i neimaštinu.

 - Posljednjih godina političari u zemljama pogođenima krizom bili su fokusirani na stabiliziranje financijskog sustava. No potrebno je gledati dalje. Došao je trenutak za zaštitu potrošača od banaka\', istaknuo je. Mimica je u Madridu promovirao kampanju Europske komisije kojom se građanima ukazuje na prava koja imaju, ili moraju tražiti, prilikom uzimanja kredita.

Kampanju pod nazivom \'Trebaš kredit? Nemoj se ograničiti potpisivanjem, imaš prava\' s Mimicom je otvorila Ana Mato, španjolska ministrica zdravstva, socijalnih usluga i jednakosti. Pet prava na koja se upozorava su: Transparentan oglas, standardizirana i usporediva informacija koju potrošač mora dobiti prije potpisivanja ugovora, jasna informacija u ugovoru, pravo potrošača na promjenu mišljenja bez pojašnjenja razloga, odnosno odbijanje ugovora unutar 14 dana nakon potpisa, te pravo na povrat dotad uplaćenog novca.

 - Potrošači su najranjiviji i mogu biti žrtve zlouporabe prilikom potpisivanja ugovora o kreditu\', napomenuo je Mimica. Prema anketi na koju se poziva dnevni list El País, u posljednje dvije godine 70 posto građana u Španjolskoj nije bilo sigurno da li je odabralo pravu uslugu ponuđenu od strane banaka. Tijekom 2011. najviše pritužbi stiglo je na račun financijskih usluga dok su lani pritužbe u tom sektoru bile na drugom mjestu prema brojnosti.

 - Naš zadatak je istražiti prijevaru te osigurati sigurnost proizvoda koji se nude\', dodao je povjerenik. Usluge banaka postaju sve kompleksnije i teško razumljive građanima. \'Tako se lakše proizvode prijevare\', rekao je. Obrušio se i na oglase i njihove \'agresivne tehnike\'. \'Konkurencija među kompanijama je sve intenzivnija pa se ponekad služe prijevarama\', upozorio je.

 

Krajem siječnja Komisija će dijagnosticirati stanje, a onda bi trebala uputiti direktivu za promjenom zakona. Neven Mimica dužnost povjerenika obavljat će do 31.listopada iduće godine kada Komisiji istječe petogodišnji mandat.

>> Mimica: Trebamo vratiti povjerenje potrošača u tržište

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije